RECAP FRÅN MALLORCA, DEL 2

Jag kände att det blir nog lite för mycket att trycka ihop allt i ett och samma inlägg, jag trodde faktiskt inte att jag kom ihåg så mycket som jag faktiskt gör. Över till Onsdag... På Onsdagen vaknade vi då upp i Palma och jag hade då min APL på distans så jag började med att ha ett litet möte och därefter började jag jobba med dem olika uppgifterna som jag har på Ung Företagsamhet, samtidigt som vi blev hemkörda av nya zeeländarna.

Hemma på hotellet fortsatte jag med att jobba på APLen och ellen passade på och sova. Senare blev det lunch och såklart ville vi se om vårt favorit ställe hade öppet, vilket dem hade. Älskade Varadero! Denna gången fick det bli pasta, och den var minst lika god 😋

Efter att vi varit där så var det dags att gå till hotellet och börja packa. På hotellet började vi prata om vad vi ska göra sista kvällen på Mallis. Och jag hade redan sen innan vi drog till Mallorca haft kontakt med några från Norge som vi visste befann sig på Alcudia. Jag skrev helt enkelt till dem och frågade vad de skulle hitta på, vilket svaret blev att dem ville ha med oss till ett ställe som hette Bananaclub. Bananaclub är då ett nattklubb i närheten av där vi bor, vi sa då ja men vi hade lite saker kvar som vi ville göra innan dess.

När vi hade packat ihop så började vi gå till ett nytt ställe, Primavera. Det råkade bli en trerätters då servitören bjöd oss på en sorts förrätt, sen blev det pizza och till efterrätt blev det en brownie. Pizzan var riktigt god, verkligen 10/10.

Från ena stället till det andra, vi gick därefter till vårt favvoställe, once again, för att dricka lite vin men framförallt för att säga hejdå till älskade Katia. Katia har varit vår servitris sen dag 1, och hon va nästan som vår extra mamma, en riktigt härlig person. När vi skulle gå därifrån kom hon till och med springandes till oss för att hon ville ge en hejdå kram <3

Från Varadero, tillbaka till hotellet. På hotellet fixade vi bara till oss och påväg ut så träffade vi på ett gäng svenskar, lite roligt. Vi frågade vart dem skulle vad dem då svarade bananaclub (alltså dit vi var påväg) så vi tog sällskap dit o hade det jättetrevligt o pratade. Det hände väll inte så mycket mer intressant än så, vi festade med svenskarna o träffade på norskarna och hängde med dem. Vi stack väll hem runt 3.30 tiden.

Därefter blev det lite problem, både jag o Ellen hamnade i en djupsömn vilket betyder att vi är helt omöjliga att väcka…bussen skulle ju då gå 5.40. Vi hade 6 alarm igång, hotell-personalen stod o knackade på vår dörr men ingen av oss vaknade. Vi vaknade istället upp 1h senare alltså 6.40 och i stressen bokade en taxi, packade det sista och stack raka vägen till flygplatsen. Tur väl så hann vi med planet och hade lite mer än 1h dö-tid på vår gate.

Detta var då min första resa utan mamma o pappa, är så stolt över att vi faktiskt klarade det hahaha. Detta är verkligen ett minne för livet, att det hann hända så mycket på så kort tid trodde jag aldrig. Vi som bara skulle ha sol semester :)